Здравният коучинг – революцията, която изпрати диетите в историята! (II част)

Здравният коучинг – революцията, която изпрати диетите в историята! (II част)

Топ експертът Весела Петрова: „Този метод ни помага неусетно да изградим трайни навици, подобряващи не само фигурата, а и здравето ни”

През месец февруари Академия за естетична медицина, антиейджинг и клетъчни терапии „Мона Лиза” слага началото на революция в грижата за здравето!

 

Весела ПетроваЧесто не си даваме сметка каква част от заболяванията се дължат на фактори, на които не обръщаме внимание. Стресът, напрежението, задържането на емоциите, неправилния подход в храненето, липсата на физическа активност и натоварването с чужди проблеми отключват редица болести.

Да открием най-подходящия за нас подход в оздравителния процес, процедура, диета и дори освежителен режим за детоксикация вече е възможно! Съвременната медицина все повече залага на холистичния подход, разглеждайки цялостното състояние на организма, за да намери най-точното лечение и да постигне най-ефективни и трайни резултати.

За никого вече не е тайна, че в основата на доброто здраве, красивия външен вид и хармоничния баланс на психиката ни се крие в доброто и правилно хранене. След като изпробвахме какви ли не диети, които постоянно ни ограничават от нещо, вече и в България е достъпен Здравния Коучинг. Това е най-модерният, разумен и ефикасен начин да бъдеш здрав, красив и щастлив. „Вместо да получите лист със забранени храни на излизане от кабинета, вие сте мотивиран да трансформирате напълно начина си на живот. Изморени от неуспеха на поредната диета, с подкрепата на своя здравен коуч неусетно ще изградите трайни навици, засягащи вашето здраве. Основно фокусът е върху храненето, но паралелно с него се разглеждат и други фактори – движение, спорт, работа и почивка”, споделя топ експертът Весела Петрова – сертифициран нутриционист и здравен коуч в клиника „Мона Лиза“.

Защо винаги избираме грешната диета, как да избегнем страха от „режима на хранене”, как да се предпазим от йо-йо ефекта и кои диети са вредни – здравният топ експерт на Академия „Мона Лиза” Весела Петрова отговаря на всички тези въпроси във втората част от ексклузивно интервю за Акедемия Мона Лиза

– Кое налага една или друга диета да е модерна?

– Живеем във време на консумация, в което всичко е на бързи обороти. Искаме бързи и лесни резултати, без да полагаме усилия. Диетите са продукт, който отговаря точно на тази нужда. В икономиката търсенето определя пазара – същото е и тук. За радост, все повече хора осъзнават, че атрактивните обещания за слабо и красиво тяло не са реалистични. Красотата е лицето на здравото тяло и дух. Тя е страничен ефект.

Не се страхувайте от думата „здравословно хранене“ – то не е нито толкова трудно постижимо, нито толкова мистично. То е естественото състояние на всички нас. Много по-трудно е да спазвате диета след диета, отколкото да се

научите на няколко основни принципа и да намерите вашия метод да ги прилагате.

– Кои са работещите „модерни” диети и кои трябва да бъдат забранени?

– Когато говорим за диети е хубаво първо да разграничим няколко понятия. Най-често срещаните думи в популярните и специализираните информационни източници са „диетология”, „диететика” и „нутрициология”. Най-популярната употреба на думата „диета” безспорно е свързана с „хранителен режим за отслабване“. В този смисъл думата диетология често плаши, защото пряко се свързва с гладуване, ограничаване броя на количеството и вида на приеманите храни. Всъщност диетологията не е хранителен режим за отслабване, а наука за балансираното здравословно хранене. Целта на здравословното хранене е оптимално задоволяване нуждите на организма от енергия и хранителни вещества, което да позволи поддържането на добро здраве, жизненост и дълголетие.

Съществуват стотици диети, които се различават в съотношението между макроелементите (въглехидрати, мазнини и протеини) и енергийното съдържание.

Нисковъглехидратната диета (като например тази на Аткинс) е със сравнително високо съдържание на протеини и се нарича още кетогенна диета (т.е. ограничава се приема на въглехидрати достатъчно, за да предизвика кетоза). При високомазнинната диета се ограничават само въглехдиратите, а се набляга на животински мазнини, които се явяват енергийния източник. Нискокалоричните диети обикновено предизвикват енергиен дефицит от 500-1000 килокалории на ден, което може да доведе до загуба на тегло между 0,5 и 1 кг за седмица. Сред някои от най-често използваните нискокалорични диети са диетата на Даш и Weight Watchers. Диетата на Дюкан е богата на протеини, нискокалорична, бедна на мазнини и въглехидрати и също принадлежи към групата на кетогенните диети.

Последните научни изследвания в областта на храненето доказват, че някои от широко разпространените диети могат да бъдат дори вредни, особено ако не са изпълнени по препоръчаната схема. Например диетите с високо съдържание на протеини се харесват, защото предлагат лесен и достъпен метод за отслабване, но по-дългото състояние на кетоза (извличане на енергия от протеини, а не от въглехидрати) не е естествено за организма и може да доведе до натрупване на токсини. А всички знаем как токсините действат на организма – водят до затрудняване на естествената му работа, в резултат на което човек се чувства отпаднал, кожата повяхва.

– Списъкът с популярни диети е дълъг и цял живот не стига да се изпробват всички. Има ли кратък най-важното – верен и полезен път?

– Най-краткият път е да се разбере фундаменталният принцип на здравето, а именно – осигуряване на дневно меню с достатъчна хранителна плътност. Това помага на тялото да използва натрупаните мазнини за получаване на енергия, като същевременно регенерира и подмладява важните за организма тъкани. Консумирането на храни с висока хранителна плътност (богати на микронутриенти, витамини и фитохимикали), която в същото време е нискокалорична, снабдява тялото с хранителните вещества, от които то се нуждае за достигане на оптимално здраве и предпазване от болести. Храната, богата на микронутриенти, потиска апетита и намалява желанието за консумиране на храни, съдържащи „празни” калории. По този начин естествено преодоляваме желанието за нездравословни и вредни храни.


Още публикации в категория Среща с Мона Лиза

Коментирай с Фейсбук

Подобни публикации

Надежда за деца и възрастни, засегнати от ДЦП
Мона Лиза | 501 Прегледа

Надежда за деца и възрастни, засегнати от ДЦП

Дамски клуб „Мона Лиза“ със специални подаръци за дамите
Мона Лиза | 112 Прегледа

Дамски клуб „Мона Лиза“ със специални подаръци за дамите

Фейсбук Страница

Последни публикации

Надежда за деца и възрастни, засегнати от ДЦП

Дамски клуб „Мона Лиза“ със специални подаръци за дамите

Кръвен тест за хранителна несъвметимост гарантира активен и пълноценен начин на живот